2009 an important year




2009

Anul european al creativităţii şi inovării

Anul creativităţii şi inovării a debutat, oficial, pe data de 7 ianuarie cu o conferinţă şi o festivitate organizate la Praga. Pe parcursul anului, oraşul Bruxelles va găzdui o serie de dezbateri pe tema modalităţilor de încurajare a noilor idei şi a felului în care societatea poate profita de acestea.
Lumea de astăzi se bazează pe inovare rapidă. Pe măsură ce trece la o economie bazată pe cunoaştere, UE trebuie să îşi dezvolte potenţialul creativ. Europenii trebuie să înveţe, în primul rând, să fie deschişi la schimbări şi receptivi la strategii diferite.
Profesorii au, în acest sens, un rol important şi dificil. Ei vor trebui, din ce în ce mai mult, să găsească un echilibru între educaţia tradiţională şi nevoia de a încuraja dezvoltarea unor competenţe precum spiritul de iniţiativă, după cum a declarat comisarul pentru educaţie, Ján Figel.
Campania va contribui la modelarea agendei UE pentru cooperarea între statele membre în domeniul educaţiei şi al culturii. De asemenea, va constitui o sursă de inspiraţie şi pentru politicile în alte domenii, cum ar fi cele privind întreprinderile şi ocuparea forţei de muncă.

2009

The European Year of Creativity and Innovation

The European Year of Creativity and Innovation aims to raise awareness of the importance of creativity and innovation for personal, social and economic development, to disseminate good practices, to stimulate education and research, and to promote policy debate on relevant issues.
The European Parliament and the Council recommend that all young people and adults should acquire key competences for lifelong learning, which are particularly necessary for personal fulfillment and development, social inclusion, active citizenship and employment. Among the eight key competences identified as essential, communication in foreign languages plays an important role and it involves meditation and intercultural understanding. The other key competences are: communication in the mother tongue, mathematical competence, digital competence, learning to learn, social and civic competences, sense of initiative and entrepreneurship and cultural awareness and expression. These key competences are all interdependent and the emphasis in each case is on critical thinking, creativity, initiative, problem solving, risk management, decision taking and constructive management of feelings.

Mr Marius Vasile